No more fooling: ’Tamil Music, the parent of Hindustani’
The first world Tamil Music Conference to be held at
Madurai on 14,15 December 2019 will be presided by Mammadu, Head of Music
Research, Thygaraja College Madurai, and the ‘conference central object speech
(மாநாட்டுமையப் பொருண்மையுரை) will
be delivered by Dr.Amutha Pandian.
The following were my tweets w.r.t the above conference:
‘தமிழக அரசின் இசை நுண்கலைப்பல்கலைக்கழகம், தமிழ்ப்பல்கலைக்கழக இசைத்துறை, திருச்சி கலைக்காவிரி இன்னும் பல இசைக்கல்லூரிகள் சார்பில் யாருமின்றி; முதல்வர், துறை அமைச்சர் இன்றி; தமிழக அரசின் 'முதலாவது உலகத் தமிழிசை மாநாடு' மதுரையில், டிசம்பர் 14,
15;’ ( The names of the Chief Minister, Minister for Tamil development, Representations
from TAMILNADU DR J.JAYALALITHAA MUSIC AND FINE ARTS UNIVERSITY, School of
Music, Tamil University, Kalai Kaviri College of Fine Arts, & other music
colleges not found in the invitation of ‘The first world Tamil Music Conference’
organized by the Tamilnadu Govt)
‘தமிழும் தமிழ் இசையும் கருணாநிதியின் அரசியல் லாபத்திற்கு; எம்.ஜி.ஆர் ஆட்சியில் உண்மையான வளர்ச்சி(http://tamilsdirection.blogspot.com/2018/07/normal-0-false-false-false-en-us-x-none_25.html);
புலமையாளர்கள் தொடர்பின்றி ஜெயலலிதா தடுமாறி; இன்றைய ஆட்சி இரண்டும் கெட்டான் திசையில்; என்ற வரலாற்றுப் பதிவு’ (
Karunanidhi exploited Tamil & Tamil Music for his selfish political
interests; M.G.R rule witnessed real Tamil development; Jayalalitha, distanced
herself from the scholars, bungled; Present TN govt travelling in confused
direction, a historical record)
‘'இந்துஸ்தானி கருநாடக இசை பயிலும் முறையும் இராக அட்டவணைப்படுத்தப்படும் முறையும் தான் வேறுபடுகின்றனவே தவிர, இவை இரண்டிற்குமான இலக்கணம் ஒன்றே.'- அமுதா பாண்டியன் ;
http://isaitamiljournal.com ‘உரிய சான்றுகள் இன்றி ஆராய்ச்சி?; தமிழ் இசைக்கு வளர்ச்சியா? வீழ்ச்சியா?’ http://tamilsdirection.blogspot.com/2019/01/blog-post_7.html
('Both in learning method and Raga Tabulation, Hindustani
& Carnatic Music differ; But Both have the SAME grammar'- Dr.Amutha Pandian ; Will research without
proper evidences will cause growth or decay of Tamil Music?)
‘ஆபிரகாம் பண்டிதர் விபுலானந்த அடிகள் தொடர்பான எனது ஆய்வு முடிவுகள் தமிழிசை ஆராய்ச்சியாளர்கள் கர்நாடக இசை ஆராய்ச்சியாளர்கள் மத்தியில் விவாதப் புயலை ஏற்படுத்தும் எதிர்பார்த்தேன்; 20 வருடங்களாக விவாதமின்றி 'அமைதியாகத் தமிழ்நாடு பயணித்துக் கொண்டிருக்கிறது; http://tamilsdirection.blogspot.com/2014/10/normal-0-false-false-false-en-us-x-none_13.html’
(The pitfalls in the findings of Abraham Pandithar &
Vibulananga Adigal revealed through my researches, might ignite a great
debate; I expected. Instead for the last 20 years, no debate in Tamilnadu)
In the above links I had explained how Mammadu’s claim of ‘’Tamil
Music, the parent of Hindustani’ was not based on the proper evidences. Also my
efforts to get the reply from Dr.Amutha Pandian who also propagated the above
claim, did not succeed.
Even now I welcome their response to my criticisms of their
claim ‘’Tamil Music, the parent of
Hindustani’.
Also both of them owe a moral responsibility either to
accept my researches with respect to Abraham Pandithar & Vibulananga Adigal
or refute them with the proper evidences.
Avoiding the above and participating the above conference
will prove to be an Indestructible stigma in the history of Tamil Music.
No surprise, if the above damages was the result of the
emotional anti-Brahmin pro-Tamil sentiments encouraged, during the growth of
the Dravidian movements. Most of the writers, speakers, intellectuals in
Tamil tolerate value free & corrupt individuals in their social circle,
while strongly condemning all kinds of injustices in the world.
The first causality in Tamilnadu is the decline in the intellectual wealth, followed
by the damages to many heritage valued places, and inscriptions in the hills
blasted by the quarry contractors for earning wealth, during the rule of the
Dravidian parties in Tamilnadu.( http://tamilsdirection.blogspot.com/2014/10/normal-0-false-false-false-en-us-x-none_10.html)
The uncritical Tamil music
research scholars and experts in Tamil & Tamil Music are the culprits
adoring the unsubstantiated claims praising Tamil & Tamil Music Already
I had started distancing myself from the uncritical Tamil music research
scholars and experts.
குறிப்பு: Dr.Amutha Pandian had
repeated ’Tamil Music, the parent of Hindustani’ in the conference.
"தமிழிசை அறிஞா் ஆபிரகாம் பண்டிதரின் பேத்தியும், நந்தனம் அரசு கலைக் கல்லூரி முன்னாள் முதல்வருமான அமுதா பாண்டியன் பேசுகையில், எந்த மொழி இசையாக இருந்தாலும், அதற்கு மொழியியல் இலக்கணம் அவசியமானது. அந்த இலக்கணத்தை தமிழிசையில் நன்கு அறிய முடியும். கா்நாடக இசையாக இருந்தாலும், இந்துஸ்தானி இசையாக இருந்தாலும் அதற்கு ஆணிவேராக இருப்பது தமிழிசைதான் என்பதை ஆபிரகாம் பண்டிதரின் கருணாமிா்த சாகரம் ஆய்வு நூலில் அறியலாம் என்றாா்."
(தினமணி 15 டிசம்பர் 2019)
ஆபிரகாம் பண்டிதரின் நூலில் எங்கும் அவ்வாறு குறிப்பிட்டதாக எனக்கு ஞாபகமில்லை. அதை மறுத்து, பக்க எண்ணை தெரிவித்தால், நன்றியுடன் மீண்டும் அந்நூலை ஆராய்வேன்.
ஆபிரகாம் பண்டிதரின் நூலில் எங்கும் அவ்வாறு குறிப்பிட்டதாக எனக்கு ஞாபகமில்லை. அதை மறுத்து, பக்க எண்ணை தெரிவித்தால், நன்றியுடன் மீண்டும் அந்நூலை ஆராய்வேன்.
I shall be thankful if anyone could cite the reference in
Abraham Pandithar’s ‘Karunamirtha Sagaram’, concurring with the above view of Dr.Amutha
Pandian.
Also I had proved with the evidences why Abraham
Pandithar’s adopting the equal temperament in the Western music as the ‘vattappAlai’
(வட்டப்பாலை ) of cilappathikAram
was wrong. (chapter 12, thamizh icaiyiyal puthiya kaNtupidippukaL -
தமிழ் இசையியல் புதிய கண்டுபிடிப்புகள் -
2009)